Інвестиція в авто в таксі. Власний досвід Любомира

На початку 2021 року я здійснив свою першу інвестицію в авто таксі. Після вивчення різних інвестиційних пропозицій від управляючих компаній я обрав варіант Авто такі під викуп з фіксованою дохідністю.

Тобто, коли авто реєструється на мене, а таксист де-факто через управляючу компанію берео це авто в лізинг і викупає через 2 роки. Варіанти з авто під з орендою поденно, під рейс, шерінгом і т.д видалися мені більш ризикованими для інвестора чи економічного необгрунтованими.

А в моделі авто під викуп немає “головняка” з продажем авто через 2 роки. Та таксист ставиться до авто як до своєї власності, що є передумовою нормального технічного стану машини.

Також зауважу, що окрім раціональних причин інвестувати є морально-етичні. Я не хочу як інвестор вкладати гроші в споживчі кредити аля “швидко гроші”, які опускають людей в кредитну яму. В той час я готовий кредитувати засоби виробництва (в даному випадку авто), де є вигода для всіх сторін.

Пройшло півтора року, тож настав час підвести перші підсумки.

Я зробив аналіз виплат, виходячи з виплат за 1 авто на сумі 9700 доларів. Хоча в мене кілька машин в пулі з партнером, для спрощення я буду оперувати цифрами по 1 авто.

Я один раз самостійно зїздив в Сервісний центр на оформлення суто заради цікавості, але ці трати часу не є необхідними. Краще одразу видати нотаріальну довіреність на всі дії (окрім продажу), це витрати 500-800 грн і до 1 години вашого часу.

До війни, якщо взяти виплати за жовтень-листопад 2021 року, в середньому я отримував 3993 грн на місяць, що знову ж таки в середньому відповідало $148/місяць. Ефективна річна доларова дохідність до податків виходила 18.3%

Весною 2022 року виплат не було, і я нормально до цього ставлюся. Більше того є родини яких наявність авто врятувало при евакуації в перші дні війни.

Далі виплати відновились, однак у меншому розмірі. По перше в договорах є пункт, який захищає позичальників від надмірної девальвації гривні, так званий граничний курс. Однак зауважу що викуп самого авто все таки йде у валюті.

По друге було вдвічі зменшено сам розмір відсоткової ставки.

За період вересень – жовтень 2022 року середня виплата 2430 грн на місяць, що знову ж таки при готівковому курсі 40 в середньому відповідає 61$/місяць. Ефективна річна доларова дохідність до податків виходить 7.5%.

Це мені видається все одно краще за доларовий депозит в українському банку під 1%, хоча звісно що депозит надійніше. У порівнянні з 10-річними облігаціями уряду США, які зараз дають 4% річних інвестиція в таксі вже виглядає не так привабливо.

Втім комусь вона підійде при агресивному ризик профілі в надії на піднятті відсоткової ставки до довоєнного рівня у мирний час. Ще для когось це побудова щомісячного кеш флоу під певні цілі в рамках великого капіталу.

Також хочу відзначити порядність і професійність управляючої компанії, адже
Автомобілі у воєнний час не зникли, не поїхали раптом в Крим, не були знищені під обстрілами і т.д
Є закритий час інвесторів, де власник регулярно комінікує стан справ в компанії
Виплати робляться по графіку і без нагадувань

Ім’я управляючої компанії ID Finance (Car ID), ви її знайдете в алеї спонсорів Kyiv Invest Meetup 8 грудня 2022 року. Нагадую, щоб зібрати побільше коштів для Фонду Сергія Притули ми запросили в спонсори порядні на нашу думку інвестиційні компанії, яких я знаю..

Відгуки інших інвесторів ID Finance (Car ID):

Олег Шишка:

Я почав співпрацю з цією компанією з листопада 20-го року. Станом на зараз у моїй власності 3 авто, з яких працює лише одна і відповідно дохідність нижче очікуваної. Разом з тим, тіло виплачується, що в наш час можна вважати неабияким успіхом.

Для порівняння, окрім інвестицій в авто, використовував і інші способи пасивного заробітку.

Це і депозити в кредитній спілці, р2р займи, будівництво нерухомості, акції/облігації. Кредитна спілка – депозит не повернули, труднощі у комунікації. Будівництво призупинене, кошти не повернуті. Тому, загалом, досвід співпраці із Id Finance – позитивний.

Юрій Богун:

В моїй ситуації так сталось що перед початком бойових дій я мав деякі борги, які надіявся погасити з найближчих надходжень від інвестицій (у лютому повинна була статись угода по нерухомості близько зони бойових дій – як розумієте угода відмінилась а сама нерухомість взагалі під питанням)

Також на той момент я продав власний автомобіль що б, доробити ремонт у власній квартирі, і одночасно “у стрій” стала 2 моя машина по угоді з ID Car. У таких умовах для мене було дуже важливо і вчасно що цей другий автомобіль (його аналог) я зміг забрати через декілька місяців по домовленості з Юрієм. Одним словом позитивний досвід.

А ось відео 2021 року з деталями інвестування

та інтерв’ю з директором Юрієм Шевченко у тому ж таки 2021 році:

Почитати блог Любомира Перший мільйон найважчий