Ще з середини 90-х років минулого сторіччя з цікавістю і задоволенням спостерігала, як наш ринок поступово наповнюється товарами українського виробництва. Звичайно ж, купувала, щоб впевнитися, що наші товари не поступаються якістю тим брендам, реклама яких на тебе кидалася з кожного телевізора, з кожного стовпа.
Українські бренди потихеньку, непомітно з’являлися на полицях магазинів і в нашому житті. Спочатку їх було не багато і мало хто звертав на них увагу на фоні розкручених іноземних торгових марок. Але згодом їх становилося все більше і все більша кількість господинь завмирала біля магазинних стелажів не для того, щоб обрати між іноземним і вітчизняним брендом, а щоб визначитися, який з українських їй більше до вподоби. Порівнюючи ціни, об’єм фасування, склад засобу.
Витрати на підтримку дому в чистоті складають постійну статтю щомісячних витрат. Це і засоби для миття посуду, для підтримання в чистоті сантехніки і кухонних плит, для миття полів і вікон тощо. І кожна господиня бажає, щоб ці помічники не тільки розумно коштували, але й були безпечними у користуванні.
Розглянемо, якими торговими марками представлені українські виробники в сегменті побутової хімії.
Компанія “PIRANA”(http://pirana.ua) – одне з найдавніших українських підприємств, що заявило про себе ще у 1994 році, випустивши на ринок лінійку шампуню за болгарськими рецептами. Бюджетна продукція непоганої якості, стане непоганим вибором, якщо в гаманці обмаль фінансів.
Засоби для миття посуду представлені:
– ТМ “Bunny”- ємність 520 мл;
– ТМ”Чисто-чисто”- 600 г;
– гель і крем-бальзам для миття ТМ “ЮКА” по 500 г;
– миючий засіб для посуду ТМ “ЮКА” фасуванням по 500 г і 5 кг.
Чистячі засоби:
– ТМ “ЮКА” – 500 г;
– ТМ “Furry” – 500 г.
Засоби для догляду за керамічними поверхнями:
– гель для видалення нагару і стійких жирових забруднень ТМ “ЮКА”- 500 г;
– гель для видалення іржі і вапняного нальоту ТМ “ЮКА”- 500 г;
– миючий засіб для керамічних поверхонь ТМ “ЮКА” – 810 г;
– миючий засіб для керамічних поверхонь ТМ “Furry”- 500 г.
Не зайвими будуть під час прибирання і такі дрібнички як кухонні губки, скребок, серветки ТМ “ЮКА”.
Розумне співвідношення ціна-якість спонукало до співпраці з компанією “PIRANA” такі великі торгові мережі як АТБ-маркет, ВАТ “Ашан Україна Гіпермаркет”, ТОВ “Руш” ( мережа магазинів “Єва” ) та інші.
Приємною несподіванкою для мене стало в свій час знайомство з продукцією компанії ЗАТ”Ельфа” ( http://www.elfa.ua ). Компанія на українському ринку з’явилася у 1997 році. За цей час ЗАТ “Ельфа” значно розширила своє виробництво і пропонує різноманітний спектр побутової хімії для дому і косметичних засобів, представлений 16 торговими марками. Продукція компанії підкоряє не лише вітчизняний ринок. Засоби чистячі та миючі у вигляді гелів і бальзамів допоможуть вам підтримувати ваше житло у чистоті, і завдасть мінімум шкоди природним ресурсам за рахунок використання біологічних поверхнево-активних речовин, що руйнуються в довкіллі.
Засоби для миття посуду представлені під брендом “Біоформула”.
1.Гелі для миття посуду:
– “Лимон”;
– “Сода-ефект”;
– “Чайне дерево і м’ята”.
2. Бальзами для миття посуду:
– “Активне срібло”;
– “Авокадо і алое”;
– “Гірчиця”;
– “Обліпиха”;
-“Гранат”;
– “Ромашка і вітамін Є”.
Засоби для миття посуду ЗАТ”Ельфа” випускаються об’ємом 500 мл і 1 л. І бальзами, і гелі можуть бути в продажу як в полієтіленових пляшечках, так і в економічних дой-паках (500 мл). Ціни на засоби в м’якій економічній упаковці під час акцій можуть бути майже вдвічі нижчими ніж на ті, що в пляшечках. А ємність, куди можна буде перелити – знайдеться у кожної господині. На власному досвіді переконалася, що використання “Біоформули” для миття посуду не шкодить шкірі рук.
Варто звернути увагу, що ця торгова марка приділяє достатню увагу й дитячому здоров’ю, розробивши лінійку гіпоалергенних засобів “Біоняня”. Серед них і засіб для миття дитячого посуду.Швидко і ефективно впоратися з прибиранням допоможуть:
– універсальний очисник ( 750 мл ) для прибирання любих поверхонь;
– засіб для миття дерев’яних поверхонь ( 750 мл );
– засіб-антижир для кухні ( 500 мл ) з розпилювачем;
– універсальний содовий очисник ( 500 мл );
– лінійка антибактеріальних засобів для очищення ванн, раковин і туалетів ( 500 мл, 750 мл );
– піна для миття акрилових поверхонь ( 500 мл ) з розпилювачем;
– засоби для миття вікон з нашатирним спиртом або оцтом ( 750 мл ).
Компанія “Вельта-Косметик”( http://www.veltacosmet.dp.ua ) локалізується у Дніпропетровську, на ринку з 1995 року, спільне українсько-ізраїльське виробництво. Спеціалізується на косметичних засобах і побутовій хімії. Для виробництва використовує вітчизняну та імпортну сировину від німецьких, італійських і французьких виробників. Сировина і комплектуючі для упаковки задовольняють вимогам санітарно-гігієнічної експертизи МОЗ України.
Засоби для миття посуду представлені двома лінійками “Я хозяйка” і “Вік”. Асортимент складається з засобів і бальзамів з різноманітними корисними екстрактами ( алое вера, чистотіл, продукти кокосової і пальмової олії) і приємними ароматами ( яблуко, цитрус ). Об’єм упаковок також дозволяє обирати: потрібно вам звичайне фасування по 500 г, чи ви вже настільки вподобали той чи інший засіб,що готові купувати великими економ-упаковками по 5000 г або 3800 мл.
Цікавим для господині буде засіб “Bik кухня” з розпилювачем, який дозволить ефективне використання для чистки кахлів, плит,духовок і мікрохвильових печей, посуду. “Bik кухня” впорається з будь-яким брудом, жиром, нагаром, не пошкоджуючи поверхні.
Засоби для миття скла ( 500 мл ) і гелі для туалету ( 500 мл ) “Вік” стануть надійними помічниками і допоможуть завжди підтримувати вашу оселю у чистоті.
ТОВ «Завод побутової хімії МИЛАМ» ( http://milam.in.ua ) відносно нове обличчя на українському ринку побутової хімії. Був створений у 2004 році. за час існування підкорив споживачів різноманітним і якісним товаром. Під торговою маркою «МИЛАМ» випускалися засоби для миття посуду, для видалення накипу, засоби для видалення жиру, кіптю і нагару. Користувалися популярністю санітарно-гігієнічні засоби для чистоти і дезінфекції унітазів.
Враховуючи, що на цей час завод знаходиться на окупованій території ( м. Луганськ ), зменшується можливість зустріти продукцію цієї торгової марки на полицях магазинів. Але можливо зустріти старі запаси, бо термін придатності у більшості засобів побутової хімії сягає 24 місяців.
У 2000 році у м.Теплодарі Одеської області розпочала свою діяльність компания ТОВ «ABC Кемікалс Індастрі» ( http://abc-chemicals.com.ua ) і вже у вересні 2001 року перша продукція компанії знайшла свого споживача. Виробництво компанії орієнтовано як на випуск побутової хімії для дому, так і професійних миючих засобів для клінінгових компаній, підприємств харчової промисловості, громадського харчування, комунально-побутових об’єктів, транспорту.
Нас цікавить, що ТОВ «ABC Кемікалс Індастрі» пропонує для прибирання у звичайних будинках і квартирах.
Рідина і гелі для миття посуду під торговою маркою “Test” і “Bingo” зручною розфасовкою в 300 г, 500 і 750 г. Декілька видів ароматів дають можливість вибору. Моїм фаворитом у цій лінійці є миючий засіб для посуду “Test чайне дерево” – він впорається з завданням вимити посуд у воді будь-якої температури, при цьому видалить весь бруд ( навіть жир ), неприємні запахи ( про запах риби можна забути відразу після миття, не використовуючи додаткових хитрощів ) і шкіра рук завжди у гарному стані.
Під вище названими торговими марками компанією випускаються також чистячі порошки і миючі засоби для скла.
Повз полиці із засобами “Gold Drops” я досить часто проходила, не звертаючи уваги, бо вважала імпортними засобами. Але одного разу цікавість перемогла і вивчивши етикетку із здивуванням відкрила для себе ще одного вітчизняного виробника. Компанія “GDU” ( http://gdu.ua ) з Іванофранківщини виробляє безпечну і доступну за ціною для споживача продукцію. Контролює її вплив на оточуюче середовище.
Для домашнього господарювання компанія пропонує:
– миючі засоби для посуду під торговими марками “LEMON FRESH”, ” SANIX”, “GOLD CYTRUS”, що ефективно діють навіть у холодній воді і містять у своєму складі лише безпечні для людини і довкілля речовини;
– універсальні засоби для прибирання підлоги ” FLOOR”;
– спеціалізовані засоби для чищення і дезінфекції торгових марок “SANIX” і “DIX PROFESSIONAL”;
– засоби для миття вікон і скляних поверхонь ” WINDOW PLUS”;
– а також лінійку екологічної продукції “ECOLINE”, яка відповідає європейським стандартам і не викликає алергічних реакцій, не становить загрози для здоров’я дітей і тварин.
Продовжуючи тему популярної в наш час екологічної безпеки не можна не звернути уваги на засоби компанії ТОВ «Де Ла Марк» ( http://www.delamark.com.ua ), яка розпочавши у 2009 році свою діяльність з випуску безфосфатних пральних порошків на сьогоднішній день розширила своє виробництво і пропонує також засоби для миття посуду з ефірними маслами ромашки, троянди і африканського лимону. Зверніть свою увагу і на засоби для догляду за кухнею, ванною кімнатою чи туалетом.
Всім, хто намагається ощадливо вести власний бюджет, рекомендую звертати увагу на власні торгові марки великих мереж супермаркетів. Дуже часто за незвичною назвою і упаковкою ховається улюблений виробник, але на декілька гривень дешевше.
Купуйте українське! Підтримуйте економіку держави!
Світлана Макарова для блогу Сімейний бюджет “Побутова хімія українського виробника – бренди та товари”