Переклад розмови Блумберг з CEO Betterment

Betterment – одна з топових в США компаній по автоматизованому управлінню інвестиціями. Пропонуємо вашій увазі скорочений переклад розмови їх генерального директора Джо Стейна з Блумберг.

За 10 років Джон Стейн, який популяризував робо-едвайзора, виростив компанію, яка управляє 20 мільярдами доларів для 500 000 клієнтів. Оцінка вартості Betterment  800 мільйонів доларів.

При цьому сам Джон каже редактору Блумберг “ледь звертаю увагу на фондовий ринок”!

У галузі фінансових послуг багато гравців. Ви пішли в бій 10 років тому з Betterment. Що мотивувало вас увійти до такого конкурентного поля?

Я закінчив коледж і відкрив сім різних брокерських рахунків. І що я виявив, що брокери дуже добре розповідали мені, що хочуть, щоб я зробив для них: “Торгуй цим, купуй цей фонд, роби це”. Але жоден з них не говорив мені, що мені правильно робити для себе.

Тож я подумав, що прийшов час побудувати послугу на основі того, що підходить клієнту: “Це ваші цілі. Ось скільки потрібно внести для досягнення ваших цілей. Ви на шляху. Все гаразд. ”

Це такий вид комунікацій, який робить Betterment. І тепер ми створили цілу категорію навколо ідеї більш раціонального майбутнього фінансових послуг, орієнтованого на клієнтів.

 

Цю категорію – роботизований радник (робоедайзор), яку ви допомогли створити після фінансової кризи. У вас тоді було 0 клієнтів; тепер у вас є півмільйона клієнтів та 20 мільярдів доларів активів під управлінням. І ось ми переживаємо чергову кризу. Як поводяться клієнти Betterment під час пандемії?

Ми народилися в кризу і ми в найкращій ситуації в такий час. У березні, коли волатильність була на найвищому рівні, всі наші алгоритми та автоматизація активно працювали. У цьому місяці ми побачили 8,5 мільярдів доларів операцій. І багато з цього було двосторонньою торгівлею, тобто ми продавали активи, які не впали в ціні, щоб придбати активи, що впали.

Коли ринки відскочили, такий ребаланс приніс нашим клієнтам багато грошей. Ми також збирали податкові збитки (tax loss harvesting) і використовували всі можливості. Ми робимо це автоматично, без жодних зусиль з боку наших клієнтів. Вони можуть просто дотримуватись свого фін плану, дотримуватись своїх цілей.

І ми зростаємо. Березень був для нас рекордним місяцем зростання клієнтів. 1-ий квартал був рекордним кварталом. Другий квартал встановив ще один рекорд. Тож ми спостерігали постійний приплив клієнтів, що захоплює.

 

Які прогнози на рік?

Зараз складний час для прогнозів. Але навіть в найгірший час ми бачили на 26% більше клієнтів, які роблять депозити, ніж тих хто знімає кошти. А у міленіалів це було навіть більше – на 37% більше депозитів, ніж зняття.

Тож у всій нашій клієнтській базі, особливо молодші клієнти, вони просто продовжують вносити депозити, продовжуючи збільшувати свої рахунки у нас.

Betterment  про те, щоб в довгостроковій перспективі допомогти нашим клієнтам інвестувати.

 

Одне, що відрізняє Betterment, – це ваш акцент на поведінковій економіці. Ви звертаєтесь до сторони мозку, яку інвестори можуть ігнорувати, коли справи стають поганими. Як ви тримаєте людей на правильному шляху, коли небо виглядає  хмарним?

Поведінка має величезне значення. Ми багато аналізували поведінку клієнтів, щоб допомогти людям залишатися на правильному шляху (stay the course). Ми бачили, наприклад, що якщо ми додаємо червоний і зелений кольори на прибутки та збитки, клієнти більше торгують, ніж якщо кольори просто чорні і промовляють: “Ви на шляху до свої цілей”.

На противагу цьому, на мою думку, деякі онлайн сервіси, насправді намагаються гейміфікувати ринкову торгівлю і додати азартний елемент.

 

Торгівля дрібних інвесторів приватних осіб під час пандемії, як ви її пояснюєте?

Я думаю людям було нудно. Казино закрито, немає ставок на спорт. Тож люди просто шукають способів випустити пар. І це нормально. Це людська особливість. Це добре робити з невеликими грошима. Це просто не повинно бути вашою основною стратегією інвестування.

 

Як ви підходите до того, щоб трансформувати когось із трейдерів у більш довгострокового інвестора, особливо з молодддю, які не мають стільки досвіду інвестування?

Я сам був одним із тих людей. Коли я відкрив усі ці брокерські рахунки, я хотів прочитати фінансові новини, зрозуміти, які компанії я можу придбати, і піти інвестувати. Я навчився на помилках. Купив Енрон на спаді, думаючи, вау, це велика справа. Що в наші дні нагадує Hertz.

Я також зробив кілька непоганих інвестицій.  Те, що я придбав дешево, і збільшив свій початковий капітал. Але у мене також були певні взаємні фонди, і з часом я виявив, що вони працюють так само добре, як і я!  Хоча я весь свій час інвестував у торгівлю – і стресував. Тоді я зрозумів, що найкращим використанням свого часу було не торгівля.

Можливо деякі з нас просто повинні пройти через подібне. Як компанія, ми в Betterment приймаємо клієнтів такими, якими вони є. Ми всі люди і піддані однаковим типам поведінкових пасток.

Тож давайте ми візьмемо ваше портфоліо і тренуватимемо вас, щоб досягти оптимального портфельного розподілу для ваших цілей.

 

Ваша платформа дозволяє інвесторам персоналізувати свої портфелі та ставити цілі. Які улюблені цілі людей?

Є кілька дивовижних: обручки, поїздки, немовлята, гроші “FU”, всілякі імена веселих цілей. За останні 10 років у нас було 300 000 або 400 000 досягнутих цілей.

Незважаючи на те, що більшість наших клієнтів відкладають на довгострокові цілі, такі як пенсія, у них можуть бути коротші цілі. Будь то резервний фонд чи спортивна машина.

 

Ви також нещодавно почали пропонувати карткові та депозитні рахунки, що насправді виглядає як банк. Що для чого вам такі пропозиції?

Найбільше, що ти контролюєш, – це те, скільки ти відкладаєш. Ви не можете контролювати, що відбуватиметься з ринком або що станеться із ставками податків. Але ви можете контролювати, скільки ви вносите щомісяця або рік.

І тому ми зрозуміли, що якщо ми хочемо мати найбільший вплив на наших клієнтів, одна з найважливіших речей, яку ми могли б зробити, – це допомогти їм краще керувати своїми щоденними витратами та заощадженнями. І тому з самого першого дня ми говорили про те, щоб врешті-решт надавати ці рахунки. І ми просто зробили обидва ці речі протягом останнього року.

Це дивовижні умови: відшкодування плати за банкомати по всьому світу, безоплатні картки, мобільні депозити. Ви можете керувати усім зі свого телефону, і все це пов’язано та інтегровано до найкращого інвестиційного рішення.

Автоматизувати, щоб заробітна плата надходила і регулярно йшов внесок у ваш пенсійний рахунок дуже просто. Все інтегровано і розумно працює для вас.

Ми вважаємо, що кожен повинен мати доступ до хороших фінансових сервісів.

 

Мені цікаво, як ваші клієнти використовували свої чеки державних виплат під час локдауну?

Більшість наших клієнтів відправили ці суми на заощадження та інвестиції. Я думаю, причина в тому, що багато наших клієнтів – професіонали, які не живуть від зарплати до зарплати. Дуже мало йшло на досягнення короткострокових цілей.

Ми продовжуємо стикатися з пенсійною кризою в США. Які зміни в політиці можуть допомогти вирішити цю колосальну проблему?

Я думаю, що зміни в політиці – це в кінцевому рахунку те, що потрібно, щоб допомогти людям заощадити достатньо для виходу на пенсію. Лише 11% пенсійних витрат сьогодні відбувається за рахунок особистих заощаджень. Третина – соціальне забезпечення (social security). Третина – люди, які працюють на пенсії. Є деякі інші урядові програми, і це, і інше, але насправді дуже мало інвестицій.

І все ж, коли ти думаєш про вихід на пенсію, загальноприйнята мудрість полягає в тому, що “потрібно відкласти на власну пенсію, це частина життя”. Але справді небагато людей здатні так робити. І ми повинні допомогти. Поведінкова економіка знає, що тільки освіта людей чи надавати їм податкові пільги не призведе до реальних змін.

Ми повинні зробити його вибір пенсії за замовчуванням, як це роблять в Австралії, де всі зобов’язані внести свій внесок у пенсійний фонд. Ми маємо його відокремити від роботодавця.

У Betterment ми часто говорили, що ми намагаємось формувати відчуття визначених пенсійних вигод у світі де тільки внесок визначено. З 1980-х ми живемо у світі, де пенсії знижуються. Сьогодні майже ніхто не має пенсії, якщо ви не працівник уряду.  Але завдяки технології ми можемо допомогти людям відчути себе на правильному шляху “я достатньо заощаджую навіть у світі з невизначеністю”. Це про поради доступні для всіх.

Betterment було побудовано на ETF. Якщо я докорінно спрощую те, що ви робите, у вас дешеві індексні ETF під шаром порад та персоналізованих портфелів. Чи могли б ви побудувати Betterment без ETF?

В жодному разі. Ми стоїмо на плечах гігантів, тих, хто вийшов з ETF і популяризував їх. Коли ми стартували в 2010 році, саме в цій точці, коли ETF стали досить широко прийнятими та достатньо ліквідними, ви могли мати продукт на зразок Betterment із диверсифікованим у всьому світі портфелем через ETF. Ми не могли б існувати раніше, тому що купувати пайові фонди означало побудову зв’язків для кожної компанії, що займається спільним фондом (mutual fund). І тому ми просто використовуємо ETF. Ви можете зробити все з ними зараз. Ця революція залежить від ETF.

Але настає ще одна революція. Сьогодні ми можемо зробити набагато більше персоналізації. Ми чуємо все більше і більше закликів до соціально відповідальних інвестицій, інвестицій під керівництвом жінок… Опираючись на це, створюємо справді персоналізовані портфелі з конкретними запитами конкретних клієнтів, які все ще відтворюють індекс – це, очевидно, де тенденції, на наш погляд.

Це означає, що вам не знадобляться ETF у майбутньому?

ETF – це ефективний спосіб купити індекс. Але якщо ви хочете персоналізувати цей індекс з будь-якої причини, буде більше невеликих, окремо керованих облікових записів або прямої індексації. Персоналізація ETF передбачає придбання окремих акцій, які відстежують індекс [окрім виключених компаній].

 

Які ще інновації чекати від Betterment?

Ми також робимо набагато більше щодо управління готівкою та автоматизації потоків персонального кеш флоу. Ми вже розпочали за допомогою аналізу операцій вашої картки визначити, скільки потрібно грошей для покриття витрат від 21 до 35 днів. Він завжди підтримує те, що у вас на рахунку, дивлячись на рахунки та зарплату – в режимі реального часу -, а потім все решта забирає заощадження.

Якщо у вас є велика трата, вам потрібні додаткові грошові кошти, він автоматично повертає гроші на вашу картку.

Поставити речі на автопілот і просто дати вам бути собою – це майбутнє фінансових послуг.

 

Отже, 10 років потому, які поради ви маєте для молодшого себе?

Йди і будуй. Клієнти хочуть ефективність, зручність та спокій. Продовжуйте інвестувати в ці характеристики, і завжди будеш залучати більше клієнтів і робити їм краще.

 

Джон, як часто дивишся на фондовий ринок?

Це залежить від того, наскільки день на ринку був поганим. [Сміється.] Я, як правило, не дивлюсь. Дядько іноді дзвонить мені і каже: “Я припускаю, що ти бачив, що сьогодні відбулося на ринку”. І я завжди кажу: “Ні”.

Оскільки мої інвестиції є Betterment, я не дивлюся на щоденні підйоми та падіння. У березні, коли речі виглядали справді похмурими, важко було уникнути погляду. Ви не можете цього уникнути у такі дні.

Але за великим рахунком, я не повинен хвилюватися. У мене є фінансовий радник. Він називається Betterment.

P.S Нагадуємо, на Сімейному Бюджеті є відео Як сформувати інвестистиційний портфель з ETFs у онлайн конструкторі від iShares за 3 хвилини